onsdag 5 maj 2010

where did I go wrong?

"försök gå vidare", "du gör det bara värre så", "det är inte ditt fel", "du har inte gjort något fel", allt jag får höra av dig. "vill fortsätta träffa dig, men inte vara tillsammans". hur ska jag reagera egentligen? du är mitt livs jävla kärlek och jag ska försöka komma över dig. hur? allt jag ser påminner om dig. snabbkassan i ica skrapan, min hiss, min säng, bussarna, alla affärer vi gått i, sälen, alla våra gemensamma vänner, min gitarr. skulle kunna fortsätta i oändlighet.
tar igenom mig dagarna oväntat bra men på kvällarna, när jag är ensam och ska sova bombar du mitt huvud. försökte ta mig samman igår och gick til toan för att borsta tänderna, ser din tandborste och faller ned på golvet och gråter. ingenting blir bättre. speciellt inte när jag är över huvudet kär i dig och vet att du inte känner detsamma för mig längre. bara att veta att du skulle kunna satsa på vilken anan tjej som helst, flörta fritt och leva singel-livet. du har det lättare, även ifall du säger att du också mår dåligt. visst du mår dåligt men jag mår inte ens. känner inget. bara tomhet och frustration. jag vill ha dig, bara dig! jag vill inte kolla på andra killar, flörta loss och leva singellivet. jag vill ha dig! ingen annan är så bra som du är.
ska jag vänta på att du kanske blir kär igen eller ska jag försöka glömma mina känslor och bara vara kompis? jag får svårt att andas när jag tänker på att jag bara kommer vara din kompis. för det är det du vill, bara vara kompis med mig. men jag då, får inte jag ha det som jag vill? mina känslor, räknas dom? jag vet att man inte kan tvinga någon att bli kär men du kan bara inte göra såhär. vi passar för bra ihop för att det bara ska vara slut. vet inte vad jag ska göra. gå vidare eller hoppas. hoppas på att du ska ta tillbaka allt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar